Ako sa stať viac sympatickým pre svoje publikum a okolie 2. časť

Naposledy sme začali tému ako byť viac sympatickým. Ovládate už dva postupy:

1. namiesto hovorenia sa pýtajte
2. nechovajte sa ako Superman

Lenže čo ak práve tieto dve techniky nemôžete použiť?

Preto je tu pre vás ďalší chod v podobe 4 nových techník.

Sympatický po #3 – Bavte sa sami na sebe

 Skúste si urobiť srandu sami zo seba. Vo svojej reči môžete využiť slová vašich detí, poprípade nejaké náhodné situácie. Napríklad im môžete spomenúť ako ste išli po chodníku a potkli ste sa pri rovnej chôdzi.

Takýto spôsob komunikácie spôsobí, že vaše okolie alebo publikum si myslí, že neberiete sami seba príliš vážne, aj keď vaše posolstvo je dôležité. Zistil som, že ak vo svojich rečiach alebo v okolí spomeniem nejakú vtipnú príhodu, tak sa ľudia začnú smiať a viac sa napoja na spomínanú reč, keďže si uvedomujú, že to bol iba žart. Vďaka takýmto vtipným častiam vo vašich prejavoch vytvoríte v ľuďoch zážitok, ktorý môžu rozprávať aj po odchode.

 

Sympatický po #4 – Zahrňte publikum

 

Behom jednej reči som si všimol, že v publiku sa nachádza človek, ktorý ma celý čas sleduje bez mihnutia oka. Po 70 sekundách som išiel bližšie k divákom a všimol som si, že chlapec sa otáčal smerom ku mne.

Po chvíľke som sa rozhodol zapojiť ho, lebo sa mi zdalo, že má niečo na duši. Vďaka tomu, že som ho zahrnul do mojej reči sa začali ozývať a žiadať o slovo postupne aj ostatní účastníci. Takýmto spôsobom sa diváci zapojili do môjho prejavu.

Je známe, že väčšina ľudí nezaujímajú konzervatívne prejavy, kedy je stredobodom pozornosti len rečník. Ak máte šancu zapojiť publikum, rozhodne to spravte.

V ľuďoch vytvoríte dojem, že váš prejav nie je jeden z tých, ktorý opakujete stále dookola.

 

Sympatický po #5 – Počúvajte svoje okolie

 

Pamätajte si jednu dôležitú vec. Nie ste jediný, kto chce niečo povedať. Tak ako vy, aj vaše publikum má niečo na srdci. Nedáva to veľmi zmysel. Predsa rečník by mal byť ten, čo hovorí. Hneď to vyjasním.

Je to skvelý pocit, keď nás niekto vypočuje.

Je tak silný, že psychológovia zistili, že si vypočujete druhých a zapojíte ich, budú oveľa viac ochotní prijať vaše myšlienky.

Preto by ste mali popremýšľať, ako zapojiť svoje publikum. Avšak pozor. Zapojiť v tomto prípade neznamená zapojiť hrou alebo cvičením. Znamená to urobiť niečo, po čom budú chcieť povedať svoj názor. Ako?

Ak rozprávate pred malou skupinou, najjednoduchší spôsob je vyzvať niekoho otázkou. Napríklad: „Martin! Vyzeráš, že premýšľaš nad tým, čo tu odznelo. Na čo si prišiel?“

Ak rozprávate pred veľkou skupinou, najjednoduchší spôsob, ako zapojiť publikum je urobiť si čas na otázky a odpovede na záver.

Niektorí ľudia radi rozprávajú a rozprávajú a rozprávajú. Lenže nepočúvajú. Nebuďte ako oni. Namiesto toho sa spýtajte publika na ich postrehy, názory a skúsenosti ohľadom toho, čo hovoríte. Dôležitejšie ako myslieť na seba je uprednostniť skúsenosti druhých.

 

Sympatický po #6 – Staňte sa dostupnými

 

Práve ste dohovorili. Vaša reč pred publikom sa skončila. Lenže naozaj skončila celá prezentácia?

Myslíte si, že vaše reč je u konca, keď skutočnosti nie je. Stále ste pred ľuďmi. Podstatné aj to ako po skončení rečnenia budete zapájať publikum, akým spôsobom zídete z pódia a hlavne ako sa k svojim divákom správate po dokončení rečnenia.

Častokrát sa stáva, že niektorí ľudia nevedia položiť otázky pred ostatnými, ale radšej sa porozprávajú s rečníkom osobne. Vezmite si, že ak sa s vami chce niekto len porozprávať alebo spýtať ešte nejakú dodatočnú otázku a vy mu vyhoviete, tak ako vás bude vnímať? Určite lepšie, ako by ste mu do tváre vrhli slová: „Nemám čas, ponáhľam sa, ale napíš email, určite sa ozvem.“

Raz sa mi stalo, že som bol na jednej prezentácii o marketingu. Na konci povedala rečníčka svoj email a dodala, že ak by sme mali nejaké ďalšie otázky, tak jej môžeme napísať. Tak som jej napísal. Čakal som. Odpoveď dodnes neprišla.

Bez ohľadu na to, či jej prezentácia bola dobrá alebo nie, pamätám si len to, že ma ignorovala. To jej na mojich sympatiách nepridá.

Dôvod, prečo si nájsť čas sa osobne porozprávať prípadne odpovedať na emaily, ak poviete, že vám môžu napísať, je jednoduchý. Ide o slušnosť. Ak sa takto zachováte, vytvoríte vzťah medzi vami a človekom, ktorý sa len tak už nezničí. Verím, že je vhodné ísť nad rámec toho čo ponúkate v svojom prednese a pokiaľ poskytnete bonusové hodnoty, tak si vás ľudia budú aj viacej vážiť.

Je to na vás

Ste to vy, kto sa rozhodne, akým typom človeka a rečníka sa stanete. My vám držíme palce aby ste po prejave odchádzali spokojní sami so sebou.

 

Objavte tipy, ktoré vám neprezradia ani experti
Začnite ZDARMA odoberať praktické tipy a dostanete aj EKNIHU AKO BONUS.